افسردگی

افسردگی چیست؟
غم و اندوه، کاهش احساس، از دست دادن علاقه یا لذت بردن از فعالیت های روزمره - این علائم آشنا برای همه ما است. اما اگر آنها بر زندگی ما تأثیر بگذارد، ممکن است به عنوان افسردگی شناخته شود. با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (Centers for Disease Control and Prevention (CDC))، 6/7 درصد از افراد بالای 12 سال در هر دوره 2 هفته افسردگی دارند. این مسئله بسیار مهم است. به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، افسردگی شایع ترین بیماری در سراسر جهان است. آنها تخمین می زنند که 350 میلیون نفر تحت تاثیر افسردگی در سطح جهانی هستند. افسردگی یک بیماری روانی رایج است که میزان پیشرفت در افراد متفاوت است. 
افسردگی می تواند در هر سنی رخ دهد، اما اغلب در بزرگسالی آغاز می شود. 
به نظر می رسد افسردگی در زنان بیشتر از مردان باشد و این حقیقتی مهم در مورد افسردگی است. افسردگی یک بیماری معمول و مهم در پزشکی است که بر احساس شما، نحوه فکر کردن و نحوه رفتار شما تاثیر منفی می گذارد. خوشبختانه، این بیماری تا حدی قابل درمان است. افسردگی احساس غم و اندوه و / یا از دست دادن علاقه به فعالیت هایی است که فرد قبلا از آن لذت می برد. این موضوع می تواند منجر به مشکلات مختلفی از لحاظ احساسی و جسمی شود و توانایی فرد در کار و در خانه را کاهش دهد. 
علائم افسردگی از خفیف تا شدید متفاوت بوده و شامل موارد زیر می باشد:
احساس ناراحتی یا خستگی 
از دست دادن علاقه 
تغییر در اشتها - کاهش یا افزایش وزن 
اختلال در خواب
از دست دادن انرژی یا افزایش خستگی
احساس بی ارزشی یا گناه
دشواری تفکر، تمرکز یا تصمیم گیری
افکار مرگ یا خودکشی
شدت علائم بیماری در افراد متفاوت است و بستگی به میزان پیشرفت بیماری دارد. 
علت افسردگی به طور کامل مشخص نیست، اما احتمالا ترکیبی پیچیده از عوامل ژنتیكی، بیولوژیکی، محیطی، روانی و اجتماعی است. 
ریسک فاکتورهای مربوط به افسردگی
سابقه شخصی یا خانوادگی افسردگی
تغییرات عمده در زندگی، تروما، یا استرس
برخی بیماری های جسمی و داروها
اختلالات افسردگی و اضطراب متفاوت هستند، اما افرادی که مبتلا به افسردگی هستند اغلب علائمی شبیه به اختلالات اضطراب مانند ناراحتی، تحریک پذیری، اختلال در تمرکز و خواب را تجربه می کنند. اما در هر صورت، هر بیماری دارای علل و علائم عاطفی و رفتاری خاص خود است. در یک فرد مبتلا به افسردگی علائم باید 2 سال طول بکشد تا فرد به عنوان بیمار افسرده در نظر گرفته شود.  به طور متوسط یک دوره افسردگی 4 تا 8 ماه طول می کشد. اگرچه می توان این مدت زمان را با درمان کوتاه کرد. بسیاری از بیماری ها دارای یک علت خاص پزشکی هستند، بنابراین درمان آن ها نیز راحت تر است، اما افسردگی پیچیده تر است. 
معمولا افراد بیمار احساس پوچی می کنند. در این مواقع بهتر راه کار علاوه بر استفاده از داروهای تجویز شده، تغییر سبک زندگی و رعایت موارد مانند ورزش، خوردن غذای سالم و خواب کافی است. ورزش منظم می تواند در درمان افسردگی مانند دارو موثر باشد. ورزش نه تنها باعث تقویت سروتونین، آندورفینها و سایر مواد شیمیایی مغز می شود، بلکه موجب رشد سلول های مغز و اتصالات جدید می شود، درست مثل داروهای ضد افسردگی.
اغلب در ابتدا فرد دچار اضطراب می شود و تاثیری که اضطراب بر زندگی فرد می گذارد، باعث ایجاد افسردگی و ظهور علائم آن می شود. 
افسردگی پس از زایمان 
افسردگی پس از زایمان (علائم افسردگی نسبتا خفیف است) که بسیاری از زنان پس از زایمان تجربه می کنند، مهم است. احساس ناراحتی شدید، اضطراب و خستگی که همراه با افسردگی می باشد، از علائم آن است. 
افسردگی روانی 
هنگامی رخ می دهد که یک فرد دارای افسردگی شدید به همراه برخی از انواع روان پریشی باشد، مانند دلواپسی، شنیدن یا دیدن چیزهایی که دیگران نمی توانند درک کنند (توهم). برخی نشانه های روان پریشی معمولا در رابطه با افسردگی است مانند احساس گناه.
اختلالات فصلی
اختلال فصلی با شروع افسردگی در ماه های زمستان مشخص می شود، زمانی که تابش نور خورشید کمتر باشد. افسردگی زمستانی، معمولا همراه با افزایش خواب ایجاد می گردد.
اختلال دوقطبی با افسردگی متفاوت است. در فرد مبتلا به اختلال دوقطبی علائمی شبیه به افسردگی مشاهده می شود که با معیارهای افسردگی تقریبا مطابقت دارد. به طور کلی فرد مبتلا به اختلال دوقطبی نیز دارای حالت های شدید  خشم و تحریک پذیری می باشد.
درمان 
افسردگی، حتی موارد شدید، می تواند درمان شود. هرچه زودتر روند درمان شروع می شود، زمان پروسه بهبود به حداقل می رسد. افسردگی معمولا با داروها، روان درمانی یا ترکیبی از هر دو مورد، درمان می شود. اگر این درمان ها علائم را کاهش ندهند، درمان الکتروشوک (ECT) و سایر روش های تحریک مغزی ممکن است گزینه هایی برای بهبود فرد باشد.
داروهای ضد افسردگی تهران دارو:
Zybutrin:
موارد مصرف زیبوترین
ضد افسردگی
کمک کننده قطع وابستگی به نیکوتین
موثر در رفع سندروم خستگی مزمن
جلوگیری از افزایش وزن و موثر در درمان کمبود میل جنسی
جلوگیری از بازگشت اختلالات فصلی
Inostral:
سرترالین برای درمان بیماری هراس اجتماعی نتایج موفقیت آمیزی بدست آورده‌است.
Citaloted:
استفاده از سیتالوپرام برای درمان افسردگی، اختلال هراس و اضطراب اجتماعی مورد تأیید است. سیتالوپرام تاثیر بسیار قابل توجهی در درمان بیماری افسردگی و اختلال پانیک دارد.
Feluoxetine:
فلوکستین یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکننده‌های بازجذب سروتونین است که از آن برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی ، اختلال هراس و پرخوری عصبی نیز استفاده می شود.
Voxam:
وکسام داروی ضد افسردگی از گروه مهارکننده‌های بازجذب سروتونین است که بیشتر برای درمان اختلال وسواسی استفاده می‌شود.
 
 2017 American Psychiatric Association. 

Shop for our new cheap fake hermes bracelet and replica Cartier Jewelry, fake van cleef jewelry!

افسردگی
افسردگی
9 دی 1396 916 تعداد بازدید:
منبع خبر: www.tehrandarou.com

فرم ارسال نظر

  • * نام و نام خانوادگی :
  • * آدرس پست الکترونیک :
  • * کد امنیتی :

  • نظرات

عضویت در خبرنامه

برای دریافت پیشنهادات استثنایی عضو خبرنامه ما شوید.