Difference Between Dynamic and Static Pass Box

تفاوت بین  Pass Box داینامیک  و استاتیک 
در صنایع داروسازی معمولاً از Pass Box جهت انتقال مواد بین دو ناحیه استفاده می شود که به طور کلی از نظر تمیزی متفاوت هستند. به عبارت دیگر، از این باکس ها جهت انتقال ظروف از سطح بالای نظافت به سطح پایین تر نظافت یا بالعکس استفاده می شود. Pass Boxها در هنگام انتقال مواد، به جلوگیری از جاری شدن هوا از یک ناحیه به ناحیه دیگر کمک می کنند. جنس  Pass Boxها Stainless Steel  (SS) می باشد که با پودر روکش شده است.
دو نوع Pass Box در صنایع داروسازی وجود دارد ؛
1. Pass Box داینامیک 
2. Pass Box استاتیک
Pass Boxها دارای ویژگی های مشابهی از قبیل اتصال مکانیکی درها، چراغهای UV، لامپهای فلورسنت هستند و هر دو از یک ماده ساخته شده اند که از جنس استیل Stainless Steel  (SS) می باشد. با این حال، افزون بر ویژگی های مشابه، همانطور که در زیر توضیح داده می شود، تفاوت های زیادی بین این دو Pass Box وجود دارد.
1. Pass Boxهای استاتیک جهت انتقال مواد بین دو محیط تمیز که به یک اندازه تمیز هستند، در نظر گرفته شده اند، و به این جهت طراحی شده که کمترین حرکت پرسنلی صورت گیرد، در حالی که از Pass Boxهای داینامیک برای عبور مواد از یک محیط کنترل نشده به یک محیط کنترل شده استفاده می گردد (فضای بدون کلاس به محیط تمیز). هیچگاه از Pass Boxهای استاتیک برای انتقال مواد بین یک اتاق تمیز و یک اتاق غیر تمیز استفاده نمی شود.
2. Pass Box داینامیک جعبه ای مکعب مانند است که دارای درهای به هم پیوسته بوده که در دو طرف آن قرار دارد. این امر از آلودگی محیط کنترل شده در زمان انتقال مواد در داخل باکس، محافظت می کند. از طرف دیگر، Pass Box استاتیک دارای تنظیمات اتصالی (مگنت) الکترومغناطیسی است که در بین دو درب قرار دارد. این باکس به یک نشانگر LED مجهز شده است که  باز بودن هرکدام از درب ها را نمایش می دهد.
3. Pass Box داینامیک  (Pass Dynamic Pass) دارای سیستمی است که به عنوان یک Interlock شناخته می شود و به کنترل ورودی و خروجی کمک می کند، به طوری که  در هیچ زمانی امکان باز بودن هر دو درب وجود ندارد. توجه به این، خاک و دیگر پارتیکل های معلق موجود، قبل از ورود به اتاق های تمیز (Clean Rooms) کاملا پاک می شوند اما برعکس، Pass Box استاتیکی دارای چنین ویژگی ای نیست و فقط برای جا به جایی مواد بین دو محیط کاملاً تمیز استفاده می شود.
4- Pass Box داینامیک به فیلتری با مکش حدود 3/0 میکرون از جنس SS ، و یک فیلتر ورودی هوا در حدود 10 میکرون که از آلومینیوم ساخته شده است، مجهز می باشد. Pass Box استاتیک فیلتر ندارد. همچنین Pass Box داینامیک (Dynamic Pass Box) دارای یک گیج اختلاف فشار از 0 تا 25 mmwc است. همچنین، دارای یک موتور دمنده با قدرت 5/1 اسب بخار جهت مکش و خروج ذرات گرد و غبار می باشد. Pass Box استاتیک بعنوان ایرلاکی جهت جلوگیری از عبور هوا طراحی شده است تا از ورود هوای محیط یا از بین رفتن هوای تمیز در فضا جلوگیری کند. 
5-  در Pass Box داینامیک، مشخصات نور ماورا بنفش، 18 وات است در حالی که، برای یک Pass Box استاتیک 8 وات می باشد. اشعه ماورا بنفش با یک زمان سنج به وسیله اینترلاک کنترل می شود، به طوریکه هر زمان که یکی از درب ها باز شود، خاموش می شود. 
لامپ فلورسنت در Pass Box استاتیک حدود 40 وات است در حالی که در  Pass Box داینامیک  حدود 20 وات می باشد. لامپ توسط اینترلاک کنترل می شوند و هنگامی که درها در حالت بسته قرار دارند، لامپ روشن می شود. 
 
Difference Between Dynamic and Static Pass Box
2 دی 1398 247 تعداد بازدید:
منبع خبر: tehrandarou.com

فرم ارسال نظر

  • * نام و نام خانوادگی :
  • * آدرس پست الکترونیک :
  • * کد امنیتی :

  • نظرات

عضویت در خبرنامه

برای دریافت پیشنهادات استثنایی عضو خبرنامه ما شوید.